#

«داود زارع» و «نرگس اصغری» دو فعال حوزه تئاتر کودک و نوجوان به زودی نمایش «پینوکیو» را برای خردسالان و کودکان به روی صحنه خواهند برد. نرگس اصغری که نمایش «در‌ِگوشی» برای مخاطب نوجوان را بهار ۴۰۲ در تالار هنر در نوبت اجرا دارد، در این باره گفت: با توجه به برنامه های اجرایی پیش رو که برای سال جدید مدنظرم است و گروه نوجوانی که با آنها در حال تمرین و تولید هستم به هیچ عنوان به کار جدید فکر نمی کردم اما با دیدن تعطیلات چند وقت گذشته و اینکه بچه ها چند هفته و حتی چند ماهی به مدرسه و به طبع آن نتوانستند به دیدن تئاتر بروند، به این نتیجه رسیدم که این بار نمایشی را برای بچه ها آماده اجرا کنم که این بار ما با اجرای نمایش به دیدن آنها برویم و نیازی نباشد آنها به سالن های تئاتر بیایند و فکر می کنم پاندمی در دو سال گذشته اهمیت این موضوع را دو چندان کرد که اگر مخاطب تحت هر عنوانی نتواند برای دیدن نمایش به محل اجرا بیاید، ما به عنوان دست اندرکاران این حوزه به آنها بپیوندیم و برایشان نمایش اجرا کنیم.

داود زارع نیز در ادامه گفت: به فکر تولید نمایشی جمع و جور بودم که بتوان در هر محیطی برای بچه ها به اجرا برد و قصه ی پینوکیو نیز سالیانی است در گوشه ای از ذهنم حضور دارد. با توجه به این دو موضوع و گفتگوهایی که با نرگس اصغری داشتم به این نتیجه رسیدیم از همان متن کهن با حذف و اضافه هایی و البته با تغییراتی در قصه این داستان قدیمی را که همه ی پدر و مادرهای هم سن ما می شناسند به نسل جدید هم منتقل کنیم. این کارگردان تئاتر افزود: به این موضوع هم فکری می کنیم که بتوانیم پینوکیو را با دو زبان فارسی و هم چنین انگلیسی به صورت عروسکی و تاپ تیبل آماده اجرا کنیم. این برای ما بسیار مهم است که این نمایش را برای کودکان با فرهنگ های مختلف و در هرجایی که بشود بچه ها را گرد هم آورد عرضه کنیم. نمایش فصل مشترک تمام فرهنگ ها و ملل است.

نرگس اصغری در پایان گفت: به زودی نمایشنامه پینوکیو برای دریافت مجوزهای لازم آماده خواهد شد و  بعد از آن نیز تمرین را آغاز خواهیم نمود تا در ابتدای تابستان این نمایش را به روی صحنه ببریم. داود زارع نیز به این نکته اشاره کرد که محل اجرای این نمایش به هیچ عنوان برای ما مهم نیست و ممکن است یک تور برای اجرای آن در نظر بگیریم و این مهم ترین شاخصه اجرای این نمایش است که مکان اجرای آن ممکن است هرجایی باشد.

نمایش های خرس آبی، اخموخان، به دنبال شهاب، قول می دم بزرگ نشم، داستان زمین و وقتی ما نیستیم از آثار مشترک داود زارع و نرگس اصغری در حوزه تئاتر کودک و نوجوان است.

 

*پایان خبر

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

ناشناس,