#

از آنجایی که متاسفانه «تئاتر نوجوان» در جامعه ی ما همچنان از دید مسئولین مورد غفلت قرار گرفته است و گونه و سالن خاصی برای نوجوانان درنظر گرفته نشده و با وجود تفاوت های بنیادین در دیدگاه و نظرات، اصول آموزشی، ادبیات نمایشی، زیبایی شناسی و… بین کودکان و نوجوانان، همیشه عبارت تئاتر یا نمایش کودک و نوجوان با و در کنار یکدیگر بوده اند و کمتر، نوجوانان، نمایشنامه، بازیگر، کارگردان، سالن نمایش و مخاطب خاص خودشان را داشته اند، «آموزشگاه بازیگری توانش» به عنوان مرکزی خصوصی و تخصصی که بیش از پنجاه درصد از هنرجویانش نوجوانان ۱۱ تا ۱۸ سال هستند، به زودی و در فصل بهار ۱۴۰۱ با هدف کمک به رشد و بالندگی بیشتر نوجوانان، کانون تخصصی «تئاتر نوجوان» تاسیس می نماید.

«مرکز تئاتر توانش» بر آن است تا شرایط عضویت در این کانون را به گونه ای سازد که هنرجویان قدیم آموزشگاه که به هر دلیلی هم اکنون در حال هنرآموزی در توانش نیستند نیز بتوانند در کانون حضور داشته باشند. قابل ذکر است در مرحله اول بیش از سی هنرجوی فعال آموزشگاه اعضای اولیه کانون هستند و در ادامه با انتشار فراخوان، سایر نوجوانان علاقمند به هنرهای نمایشی با داشتن شرایطی عمومی می توانند به عضویت این کانون درآیند. گفتنی است در مراحل اولیه هنرجویان آموزشگاه و در ادامه سایرین نیز که در مناطق و مراکز مختلف هنری که با هر کدام از اساتید توانش دوره ای را سپری کرده باشند می توانند داوطلب حضور در کانون باشند. پس از شکل گیری کانون تخصصی تئاتر نوجوان اولین قدم این بخش، هدایت، مدیریت و برگزاری نشست ها و فعالیت ها توسط خود اعضای نوجوان آنمی باشد. امیدواریم این امر کمک شایان توجهی جهت آماده سازی نوجوانان برای ورود به سن جوانی و پذیرفتن مسئولیت های بزرگ اجتماعی باشد. گفتنی است موسسین و اعضای هیئت مرکزی (بزرگسالان) کانون تئاتر نوجوان توانش فرهاد اسماعیلی، بهزاد زهرایی، لاله مالمیر، نرگس اصغری و داود زارع از مربیان آموزشگاه بازیگری توانش می باشند.

یکی از مهم ترین برنامه های مرکز تئاتر توانش در سال ۱۴۰۱ نیز برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر نوجوان و حمایت از نوجوانانی ست که بسیار فعال و کوشا در این راه قدم بر می دارند.

برای آگاهی با فعالیت ها و کلاس های آموزشی نوجوانان (گروه سنی ۱۱ تا ۱۸ سال) می توانید با شماره تلفن های آموزشگاه بازیگری توانش ۲۰۶- ۷۷۸۸۸۲۰۵ تماس حاصل نمایید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

ناشناس,