#

نمایش «وقتی ما نیستیم» تولید کلاس بازیگری پیشرفته در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال که دو اجرا در تاریخ های ۱۸ و ۱۹ دی ۱۴۰۰ در آموزشگاه بازیگری توانش داشت، بنا به تایید کارشناسان و نظرات مثبت مخاطبان وارد مرحله تولید حرفه ای می شود.

داود زارع مدرس کلاس و همچنین کارگردان این نمایش درباره موضوع آن گفت: وقتی ما نیستیم در یک دبیرستان دخترانه اتفاق می افتد و آخرین روزی که بچه ها به مدرسه رفتند را به تصویر می کشد. در این نمایش که به صورت چندین اپیزود، چندین شخصیت که در مدرسه حضور دارند را مورد کنکاش قرار می دهیم و وارد زندگی شخصی آنها می شویم و به مشکلات و تضادهای موجود می پردازیم. هرچند قصد ما کندوکاو این شخصیت ها نیست، بلکه می کوشیم زندگی حقیقی آنها را قبل از همه گیری پاندمی نشان دهیم و خاطرات خوش بچه ها را هنگامی که بدون دغدغه به مدرسه می رفتند را نشان دهیم و به مخاطب یادآور شویم که بایست قدر تک تک موقعیت ها و لحظات خوش زندگی را دانست.

این کارگردان تئاتر اشاره کرد: یکی از مهم ترین مسائلی که این روزها در ذهن ماست و دائما به آن فکر می کنیم این است که اگر بیماری کرونا نیامده بود چه اتفاقات خوبی برای ما رقم می خورد، چقدر خوشحال بودیم و یا خیلی از عزیزان مان را از دست نمی دادیم. اما به هر حال نمی توان هیچ چیز را پیش بینی کرد و باید تا آنجا که می توان با برنامه و امیدوار به زندگی ادامه داد، هرچند کرونا به ما نشان داد زندگی قابل پیش بینی نیست و این مسئله ایست که من با تعدادی نوجوان علاقمند و البته با استعداد و خوش ذوق در این نمایش به آن می پردازیم.

وی همچنین ادامه داد: وقتی ما نیستیم نمایشی با و برای نوجوانان است که البته مخاطبین از سنین ۸ یا ۹ سال به بالا می توانند مخاطب آن باشند چون آنها هم موضوع نمایش را دریافت و درک می کنند.

او در پایان صحبت هایش گفت: در اینجا از تمامی خانواده های هنرجویان نوجوان که در این اثر همراه من بودند و خواهند بود قدردانی می کنم. ما سعی کردیم تا آنجا که در توانمان هست با بچه های گروه همراهی کنیم و به همین علت تعطیلی سه هفته ای برای تمامی افراد گروه در نظر گرفتیم تا بچه ها در کمال آرامش به امتحانات ترم اول بپردازند و با خیال راحت از ۲۳ دی ماه دوره جدید تمرینات را آغاز خواهیم داد. با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم برای حداقل دو هفته این نمایش در اردیبهشت ۱۴۰۱ در یک سالن حرفه ای به روی صحنه خواهد رفت و سه بازیگر حرفه ای تئاتر نیز در این دور از تمرین ها به ما اضافه خواهند شد تا نمایش با همراهی دوستان باتجربه و حرفه ای با کیفیت به مراتب بالاتری به اجرا دربیاید و البته این موقعیت برای نوجوانان و هنرجویان گروه فراهم خواهد شد تا از تجارب این هنرمندان استفاده کنند. قطعا در گروه بازیگران نوجوان این نمایش، تغییراتی انجام نخواهیم داد و ممکن است صرفا دو یا سه نوجوان در گروه بازیگران و یا گروه کارگردانی به ما بپیوندند.

بازیگران نوجوان «وقتی ما نیستیم» در دور اول اجراها (۱۸ و ۱۹ دی ۱۴۰۰):

سارینا ابراهیم زاده/ ثنا استیری/ رومینا باقی فر/ بهاره توکلی/ ریحانه زارع/ سروشا سوری/ شایان شیخ موگویی/ باران صفدری/ متین عبدالی/ مائده غلامی/ آنیتا قاسمی/ پرنیان ماندنی/ مرسا مشقتی/ نیما نظری

بازیگر کودک: محدثه رستمی فر

 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

Mark,

Thanks for your blog, nice to read. Do not stop.